woensdag 4 maart 2015

Verse pasta met gegrilde vis

Vaak kiezen we voor het avondeten iets makkelijks maar zeker ook vaak iets bekends. Een pastagerecht komt in vele huishoudens minimaal 1 keer per week op tafel. Maar wat zo jammer is, is dat pastagerechten toch vaak meer calorieën, koolhydraten en vetten bevatten dan ons lief is. Met dit recept laat ik jullie kennismaken met een simpel en gezond recept dat je in 10 min op tafel kan zetten.

In dit recept worden groentes ingezet om een machtig gerecht met aardig wat koolhydraten te veranderen in een lekkere slanke versie. Door te kijken naar wat je kan vervangen door een gezonde(re) optie, kun je blijven genieten en tegelijk aan je gezondheid werken.

Denk hierbij ook aan het gebruik van pakjes en zakjes. Het lijkt makkelijk maar is dit ook zo? En daarnaast weet je wel wat er allemaal in deze pakjes en zakje zit. Ik daag jullie uit om de volgende keer dat je in de supermarkt de kant en klare pasta of een kant en klare saus in je hand hebt eens te kijken naar de ingrediënten. Schrik niet! Maar er zit tegenwoordig zo veel suiker en zout in producten waarin je het niet zou verwachten en dan nog niet te spreken over alle E- nummers. 

Een lekker gerecht of saus kun jezelf snel maken met verse producten en dan kun jezelf bepalen wat je er in doet en wat niet. Daarnaast kun je zo ook lekker grote hoeveelheden maken die je vervolgens kan invriezen voor een later moment. Zodat je altijd een gezonde optie bij de hand hebt, 


Ingredienten:
  • 100gr verse pasta
  • 1 courgette
  • 2 Pangasius filets
  • 2 el Citroen Feta Dip (klik hier voor recept)
  • Olijfolie 

Aan de slag:
  • Verwarm een grillpan of koekenpan en breng in een andere pan een ruime hoeveelheid water aan de kook. 
  • Smeer de pangasius in met een 1tl. olijfolie en breng op smaak met peper en zout. 
  • Leg de filets in de pan en grill/bak deze aan beide kanten tot de vis gaar is.
  • Wanneer het water kook voeg hieraan de pasta toe. En kook deze volgens de aanwijzingen. 
  • Snij met een spirelli* de courgette in dunne slierten. Mocht je geen Spirelli hebben schaaf dan met de kaasschaaf kunnen plakken en snij deze voorzichtig in lange slieren
  • Giet de pasta af , stop terug in de pan en besprenkel met 2tl olijfolie. Voeg nu de courgette toe en laat deze opwarmen door de pasta.
  • Wanneer de vis gaar is, verdeel de pasta over 2 borden en leg op elke bord 1el van de Citroen Feta dip. 
  • Leg hier boven op de vis en breng op smaak met zout en peper. En jullie kunnen aan tafel!

* Spirelli, soort puntenslijper voor groentes






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen