Pagina's

zaterdag 28 maart 2015

Start your day with a bang!!

Tot voor kort was ik een echte El Desko ontbijter, of te wel ontbeet ik altijd op kantoor achter mij laptop. Maar dit heb ik veranderd. Ik merkte namelijk dat wanneer ik later ontbeet, ik onderweg naar kantoor al trek kreeg en dat het niet uitmaakte wat in at als ontbijt het “honger” gevoel bleef de hele dag aanwezig. Dus de knop ging om en dan maar 5 minuten korter snoozen en misschien iets snelle douchen en aankleden. Maar ik ging toch echt thuis ontbijten.

Met deze recepten wil ik jullie ideeën geven voor een snel ontbijt voor als je weinig tijd hebt maar wel je dag goed wilt beginnen. Daarnaast is het bijna weer…. Pasen en dat moet er natuurlijk ontbeten en gebruncht worden.

Optie 1: Gebakken eieren met rauwe ham (al dan niet met brood)
Ingrediënten:
  • 2 eieren
  • 2-3 plakjes Ham
Aan de slag:
  • Verhit een koekenpan zonder olie of boter. Bak eerst de ham en voeg vervolgens de eieren toe en bak dit samen.
  • Je kunt zelf kiezen om wel of geen brood toe te voegen. Zelf heb ik het niet nodig om het tot de lunch vol te houden maar iedereen heeft andere behoeftes.
  • Schep je eitjes op een boord, beetje peper en zout en smullen maar

Optie 2: Hüttenkäse met kwark en bessen 
Ingrediënten:
  • 100gr Hüttenkäse
  • 150 gr Magere Kwark (0% vet)
  • Handje blauwe bessen
  • 2 tl Honing

Meng alle ingrediënten in een bakje en smullen maar! Zo simpel is het.


Optie 3: Avocado met Ei

Ingrediënten:
  • 1 Ei
  • 1 Avocado
Aan de slag:
  • Breek het ei in een schaaltje en gebruik een vork om het ei los en luchtig te kloppen.
  • Verhit ondertussen een klein koekenpannetje. Spray een klein beetje olie in de pan.
  • Doe het eitje in de pan en bak het omeletjes op matig vuur gaar.
  • Halveer ondertussen de avocado en verwijderd de pit. Snij terwijl nog in de schil het vruchtvlees in repen.
  • Wanneer je omelet klaar is, doe je deze op een boord en lepel vervolgens de avocado over de omelet en breng op smaak met peper en zout. Lekker kopje thee, koffie of cappuccino* erbij.


Geniet van jullie weekend!
En eet smakelijk

*Natuurlijk geen cappuccino als ontbijt na 11.00uur :) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten