Pagina's

woensdag 11 maart 2015

Pasta met minitomaatjes en geitenkaas

Voorjaar, heerlijk! De tijd van het jaar waarin ik zelf merk dat mijn gerechten wat kleurrijke en lichter worden. Ook blijven vetten en koolhydraten iets beter in hun verpakking. Niet dat ik ze uit mijn recepten probeer te bannen, maar tijdens de donkere wintermaanden sluipen ze toch iets meer mijn pan in. Vandaar vandaag een lekkere kleurrijke pasta. 

Het origineel vond ik in mijn Amerikaanse Weight Watchers kookboek en maar heb de hoeveelheden iets aangepast. Sorry I love goatcheese ;)



Ingrediƫnten:
  • 150gr Verse Pasta
  • 100gr zachte Geitenkaas
  • 100gr Cherry tomaatjes, gehalveerd
  • 200gr verse Spinazie

Aan de slag :
  • Breng in een pan een ruime hoeveelheid water aan de kook. En kook de pasta volgens de aanwijzingen. Giet de pasta af en hou 200ml van het kook vocht apart.
  • Doe de pasta terug in de pan en zet het vuur laag.
  • Voeg 80gr van de geitenkaas, de spinazie en helft kookvocht toe aan de pasta en meng alles door elkaar.
  • Blijf roeren tot de spinazie geslonken is. Mocht het te droog worden kun je nog wat extra kookvocht toevoegen zodat je wel en romige saus houdt.
  • Voeg als laatste de tomaatjes toe en verwarm deze kort mee.
  • Verdeel vervolgens de pasta over 2 borden en verdeel de overgebleven geitenkaas over de borden. 
  • Als laatste beetje peper en zout en eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten