Pagina's

woensdag 18 maart 2015

Chocolade-Biscuit koekjes

Vandaag een lekker zoet receptje voor bij de koffie of thee, namelijk chocolade koekjes met kokos. Ik ben op het idee gekomen omdat ik nog granenkoekjes van de Weight Watchers over had die ik persoonlijk niet heel lekker vind. Maar met chocolade pasta werden ze al een stuk lekkerder vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een recept waarin ik deze 2 kon combineren. Het recept lijkt een beetje op arretjescake maar dan stukje makkelijker en sneller. 




Ingrediƫnten voor 16 stukjes*:
  • 5 volkoren biscuitjes
  • 100gr Pure Chocolade
  • 10gr gemalen kokos
  • 2el melk of soyaroom
  • 0.5 el poedersuiker
Weight watchers versie*:
  • 2 pakjes Krokante granenkoekjes
  • 100gr Pure Chocolade
  • 10gr gemalen kokos
  • 2el melk of sojaroom
  • 0.5 el poedersuiker


Hoe maak je het:
  • Bekleed een bakje of kleine cakevorm aan alle kanten met bakpapier.
  • Zet en pannetje met een klein laagje water op het vuur en breng dit aan de kook. Smelt hierboven vervolgens de chocolade met de melk/sojaroom au bain-marie.
  • Verkruimel de biscuit/koekjes
  • Wanneer de chocolade gesmolten is roer dan de koekkruimels en kokos er met een spatel door heen en zorg dat alles een laagje chocolade heeft.
  • Verdeel je chocolade-koek mengsel vervolgens gelijkmatig over je bakje of cakevorm en laat afkoelen en hard worden.
  • Snij vervolgens in stukjes en poeder ze in met de poedersuiker om plakken te voorkomen.



Eet smakelijk !

*) Beide versies leveren een Pro Point waarden van 1 per stukje op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten