Pagina's

maandag 23 maart 2015

Steak sandwich

Rood vlees, Biefstuk of Steak, hoe je het noemt ik vindt het heerlijk! Persoonlijk geeft ik hiervan altijd mijn bloedgroep (O-neg) de schuld. Mijn bloedgroep vraagt gewoon om rood vlees, zeg ik altijd. Zaterdag hebben we Steak Tartaar met zelfgemaakte ovenfrietjes gegeten(recept volgt morgen). Ik had teveel biefstuk gekocht, vandaar dat ik er gisteren een lekker lunch gerechtje mee hebt gemaakt. 



Ingrediƫnten voor 2 personen:
  • 2 grote Boterhammen
  • 1/2 Avocado
  • 2 Tomaten
  • 200gr Biefstuk

Aan de slag:
  • Zorg er voor dat de biefstuk op kamertemperatuur is. 
  • Verhit een grillpan of koekenpan.
  • Dep je biefstuk droog met keukenpapier en breng op smaak met peper en zout. 
    • Gebruik je grillpan bestrijk de biefstuk dan met klein beetje olie.
    • Gebruik je een koekenpan verhit dat 1el olie en klontje boter. 
  • Bak de biefstuk naar wens. (Tipje voor baktijden)
  • Haal de biefstuk uit de pan en pak deze in aluminiumfolie en laat rusten. 
  • Snij nu de avocado en tomaat in plakjes, en breng alvast op smaak met peper en zout. 
  • Mocht je altijd je boterham voorzien van een beetje boter of mayo doe dit nu dan ook. (optioneel)
  • Verdeel de tomaat en avocado over je boterham. Snij vervolgens je biefstuk in plakken en verdeel deze ook over de boterhammen.
  • Weer een beetje peper en zout en smullen maar! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten