Pagina's

zondag 4 januari 2015

Sushi uit een kommetje

Sushi is toch wel een van gerechten waar je mij ’s nachts voor wakker mag maken en ik maak het geregeld ook zelf. Het nadeel hier van is wel dat het wat tijd kost en tijd is nou net het gene wat wij natuurlijk vaak te kort hebben. Daarom heb ik een simpel alternatief gemaakt, namelijk sushi maar dan uit een kommetje




De naam zegt het al, geen sushirol maar lekker makkelijk alles in een kommetje en eten maar.
Wat het je nodig voor 1 persoonsportie:
·         50-75 gr. Ongekookte sushi rijst
·         75 gr. Gerookte zalm
·         ½ Avocado in reepjes
·         ½ Komkommer in reepjes
·         2 Stengels bosui in ringetjes
·         Sojasaus
·         Sushi azijn    
·         1 portie Zeewiersalade

Begin met het koken van de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Snij, terwijl de rijst staat de pruttelen, de zalm, komkommer en avocado in reepjes en de bosuitjes in fijne ringetjes. Meng de komkommer en bosui door elkaar en breng alvast op smaak met peper en zout. Wanneer de rijst een beetje is afgekoeld, kun je gelijk beginnen met opmaken.


Als ik sushi maak hoort daar altijd een beetje zeewiersalade bij, zo ook bij deze simpele versie. Ik begin met de rijst aan de zijkant in het kommetje te scheppen en positioneer de overige ingrediënten op en rond om de rijst. 
Wanneer alles zijn plek heeft gevonden verdeel ik ongeveer 2 el sojasaus en klein scheutje sushiazijn over alles en naar smaak nog een beetje peper en zout.

En natuurlijk opeten met stokjes

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten