Pagina's

maandag 5 januari 2015

Hartige taart met Zalm en Camembert

Vandaag geen eigen bedacht recept maar deel ik een recept van de Weight Watchers. Zelf ben ik al een tijdje met succes bezig met de Weight Watchers en het grote voordeel blijf ik vinden, dat ik gewoon kan eten waar ik zelf zin in heb. Vandaar ook dit recept zodat ook meerdere mensen kunnen zien wat voor gerechten binnen een gebalanceerd eetpatroon past.

Ingrediënten (6 personen):
·         6 vellen Filodeeg  (ontdooid)  
·         2 koffielepel(s) Olijfolie  
·         100 g Camembert, 45+, in dunne reepjes gesneden  
·         125 g Zalm, gerookt, in stukjes gesneden  
·         6 middelgroot/middelgrote Ei * 
·         240 g Crème fraîche, light * 
·         250 ml Melk, mager *  
·         1 eetlepel(s) Dille, gehakt  

* Het originele recept gebruikt een taartvorm van 25 cm doorsnee. Die heb ik helaas niet in mijn collectie daarom gebruik ik een vorm van 22 cm doorsnee. Het is wel belangrijk dat je dan het aantal eieren bijstelt naar 4 en crème fraîche en melk naar 150 g/ml. Anders moet de taart bijna uur langer in oven om compleet gaat te worden.

En dan nu de taart maken:
Verwarm de oven voor op 180 °C.

Bestrijk een vel filodeeg met wat olie. Leg er een ander vel bovenop, maar niet precies met de hoeken op elkaar. Bestrijk wederom met wat olie en leg opnieuw een vel op de andere twee. Doe dit tot alle vellen op elkaar liggen. Je krijgt een soort van stervormige plak filodeeg.
Leg dit in een ingevette taartvorm . Duw het overlappende deeg voorzichtig tegen de rand van de taartvorm.
Leg de kaas op de bodem en bedek met de zalm. 
Klop de eieren met de crème fraîche, melk en dille tot de ingrediënten goed vermengd zijn. Giet over de zalm.

Bak 40 minuten of tot de vulling gaar is. Snijd de quiche in punten en serveer met een lekkere salade


Geen opmerkingen:

Een reactie posten