Pagina's

donderdag 2 juli 2015

Summer couscous salade

Ik hoop dat jullie gisteren niet gesmolten zijn. Zelf merk ik altijd dat wanneer het warmer wordt mijn lichaam meer naar vocht verlangt dan naar voedsel. Ik zorg dan altijd dat ik dan lichte en meestal koude dingen eet. Vaak komt dat dan neer op iets van een salade. Zo ook voor mijn recept van vandaag. Het is weer eens tijd voor een couscoussalade vergezeld met gebakken kip en zoete vijgen.


Ingrediënten voor 2 personen:
  • 100 gr Couscous
  • ca. 250 gr Kip(dij)filet
  • 1 Courgette
  • 3 grote Tomaten
  • 4 gedroogde Vijgen
  • 2 el Râs al hânout
  • Citroensap
  • Olijfolie
  • Peper en Zout

Aan de slag:
  • Bereidt de couscous zoals aangegeven op de verpakking.
  • Snij de kip(dij)filet in blokjes en verhit 1 el olijfolie in een koekenpan.
  • Doe de kipblokjes in de pan en bak rond om aan.
  • Voeg na ongeveer 3 minuten de Ras-el-hanout toe en roer goed zodat elk kipblokje een lekker smaakje krijgt.
  • Rasp nu de courgette fijn en snij de tomaat ik kleine blokjes meng dit samen met 2 el citroensap in een grote schaal.
  • Wanneer de kipblokjes lekker goudbruin en krokant zijn, snij je de vijgen in kleine blokjes en voeg deze samen met 4 el water toe aan de pan. Het water zorgt ervoor dat de vijgen iets zachter worden en ook dat de aanbaksels uit de pan los komen.
  • Wanneer de couscous klaar is voer deze goed los met een vork en voeg toe aan de grote schaal met de courgette en tomaat.
  • Verdeel de couscoussalade over 2 borden en verdeel vervolgens het kip-vijg mengsel erover.
  • Nog een beetje peper en zout voor de smaak en…..
.....Eet smakelijk

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten