Pagina's

maandag 27 juli 2015

Pasta salade en toast

Na 3 weken zon, zwembad en heerlijk eten, ben ik nu al weer een paar daagjes terug in het regenachtige Nederland. Ik weet dat mijn updates tijdens mijn vakantie een beetje achter zijn gebleven, Sorry! Maar ik kan jullie gerust stellen, ik heb mijn vakantie gebruikt om nieuwe recepten en ideeën op te doen en heb me volop laten inspireren door het Italiaanse eten. De komen weken zullen jullie dan ook diverse Italiaanse recepten voorbij zien komen gecombineerd met snelle en gezonde andere recepten. Vandaag begin ik met een heerlijke pasta salade incl. krokant toastje.


Ingrediënten voor een grote schaal:
  • 1 zak (500gr) volkoren Fusilli
  • 1 gele Paprika
  • 1 rode Paprika 
  • 1 grote Courgette
  • 3 Tomaten
  • 5 el Kappertjes
  • 4 el Pesto
Aan de slag:
  • Kook de Fusilli volgens de aanwijzingen op de verpakking
  • Snij de paprika's en courgette in blokjes en roerbak deze kort in 1 el olijfolie. 
  • Giet de Fusilli af en doe vervolgens in een grote schaal. 
  • Meng de pesto door de nog warme pasta en zorg dat deze goed verdeeld is.
  • Snij de tomaten ook in blokjes en voeg deze samen de groentes toe aan de schaal met pasta en meng goed door elkaar. 
  • Je kunt ervoor kiezen om de kappertjes door de pastasalade te mengen, maar persoonlijk vind ik het heerlijk om gewoon een grote eetlepel op mijn bord te scheppen. 

Toastjes:
Ingrediënten voor 8 toastjes:
  • 8 sneetjes volkoren/meergranen stokbrood 
  • 1 bol Buffel Mozzarella
  • 2 grote Tomaten
  • Basilicum
Aan de slag
  • Toast de sneetjes brood in een broodrooster of gewoon in de pan. 
  • Snij de mozzarella bol in 8 gelijke plakken en de tomaten in ongeveer 16 plakjes.
  • Als je wilt kun je de toastjes eerst voorzien van een dun laagje pesto, truffelmayonaise of ander sausje, maar door de lekkere buffel mozzarella is dit eigenlijk niet nodig. 
  • Beleg de toastjes met de mozzarella en tomaat en versier met een gezellig blaadje basilicum.
  • Als laatste een snufje peper en zout en optioneel kun je er nog een drupje balsamicoazijn op doen.
....Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten